Almanacka / Kalender

I början av att bokserien släpptes, någon gång på 80-talet släpptes det även en (ibland omtalas två) almanacka/kalender med bilder från olika händelser i böckerna. Jag har lyckats jaga rätt på några bilder. Om det visar sig att du som läsare har mer information gällande denna almanacka/kalender får du VÄLDIGT gärna skriva en kommentar till detta inlägg.
 
Denna bild sägs föreställa Isfolkets förfäder när de vandrar från Sibirien mot Norge
 
 
Silje med Demonerna från fjället i hennes dröm
 
 
Silje, Tengel, Sol och Portväktaren på väg in i Isfolkets dal genom Istunneln.
 
Sol träffar de andra trollkunniga vid Brösarpsbackar
 
 
Ulvhedin manar
 
Shira påväg genom grottorna
 
 
 
Heike och Vinga frammanar de Grå folket
 
Heike och Vinga får oväntad hjälp
 
 
Saga får veta vem Marcel är
 
Svartänglarna hämtar Saga till de svarta salarna och lämnar Marco och Ulvar i Hennings vård
 
 
Tamlin påväg hem till grottan för att avlägga rapport.
 
 
Nataniel, med Tamlin på en av svartänglarna förvandlad till varg
 
 
Marco och Tili
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Helena

Hade sådan kalender men gjorde tavlor av bilderna.

2013-12-29 » 23:19:29
Marie

Har Sagan om isfolket Kalender från 1992 ,med de bilder som visas här :) Dels har jag omslaget som kalendern förvaras i också. Har hela bok serien både i pocket och bokform .

2014-01-03 » 15:12:23
Jenny Norén

Jag har en sådan kalender i min ägo. Lyckades få tag på en av de sista som boknöje sålde.
Blev frälst i bilden med Silje och hennes demoner, så pass att demonerna nu sitter på min kropp =)

2014-01-23 » 15:19:35
URL: http://littlestarjenny.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback