7. Över alla gränser

Texten på baksidan av boken:

Jag gifte mig med Scott Hollinger men det var endast ett skenäktenskap, och redan på bröllopsdagen försvann han ut ur mitt liv. Jag tänkte inte mer på honom förrän den dagen Arne och jag bestämde oss för att gifta oss. Då gick det upp för mig att jag redan var gift - och det med en mångmiljonär som hade varit spårlöst försvunnen i två år! Och den ende som skulle kunna hjälpa mig att finna honom, var mördad.

Polska Małżeństwo na niby


Danska Over alle grænser

 

Norska Over alle grenser

 

Som tonåring föll Sunniva för Arne, som var på pricken lik hennes filmidol. Då brydde han sig inte om henne, men nio år senare var de ändå ett par. Det var inte förrän de skulle gifta sig som det upptäcktes att Sunniva redan var gift. Två år tidigare hade hon ingått resonemangsäktenskap med Scott Hollinger. Han var tvungen att vara gift för att få jobbet han ville ha, hon för att få en lägenhet. Efter vigseln hade de skilts åt och aldrig setts mer. Meningen var att Scott skulle ha lämnat in skilsmässoansökningarna med en gång, men det hade han alltså inte gjort. När Sunniva försökte få tag på honom kom det fram att han inte varit synlig sedan deras bröllopsdag. Det hela blev ännu mer invecklat när det visade sig att han var arvtagare till hela Kirakoncernen och att koncernens viktigaste värdepapper försvunnit tillsammans med honom. Sunniva befann sig snart på resa i Europa, på jakt efter sin äkta make.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback