36. Trollmåne

Texten på baksidan av boken:

Christa Lind var utvald till att föda Isfolkets alldeles speciella barn, som med tiden skulle ta upp kampen mot Tengel den onde. Christas styvfar ville att hon skulle gifta sig med den kristne änkemannen Abel. Men han var dubbelt så gammal som Christa och hade dessutom sju söner. Då gick hennes tankar till den fattige torparsonen Lindelo, över vilken det vilade en förunderlig mystik...

Norska Trollmåne (samma framsida som svenska)

Danska Troldmåne

Polska Magiczny księżyc

Ryska Заколдованная луна

 

Tyska  (I skrivandets stund har inga fler böcker getts ut, namnen är dessutom ingen direkt översättning så man vet inte vad boken kommer heta ännu.)

Engelska (I skrivandets stund har inga fler böcker getts ut, namnen är dessutom ingen direkt översättning så man vet inte vad boken kommer heta ännu.)

Isländska
Galdratungl (samma framsida som svenska)

Ungerska
Holdvarázs (samma framsida som svenska)



Andra ord om boken:

Jag gillar verkligen Christa, hon är stark. Linde-Lou är för mig en rätt vanlig person, han äger egentligen ingenting av de andras karisma. Men de är gulliga tillsammans.

Bortsett från den tråkiga sången så tycker jag historien är bra. Första gången jag läste den blev jag väldigt överraskad över slutet. Hade jag ALDRIG gissat ut.

Visan om Linde lou är otroligt vemodig och sorglig har alltid funderat över hur melodin går.
 
 
 
 
 
Trackback