Ny Serie - Kiaras saga

Under 2013 släpps tre nya böcker av Margit som flätas samman i Serien Kiaras saga.

Bok nr 1 heter Skyddsanden och släpptes i Juli
Bok nr 2 heter De tre systrarna och släpptes i September
Bok nr 3 heter Det brinner en eld och släpps nu i November

Ord om Serien:

Margit Sandemo, Skandinaviens bäst säljande författare, är klar med en trilogi. Böcker publiceras av Schibsted förlag och kommer - tillsammans med en humorbok ännu inte släppt - enligt uppgift vara den sista av Sandemo handen. Efter 180 böcker har seriedrottningen meddelade att hon sätta stopp för skrivandet.

Kiaras saga innehåller alla de ingredienser som gör trilogin en klassisk Sandemo saga spökslott, ett hemligt brödraskap, en gammal skattkista, en mystisk andevarelse och en färgglad rollista.

Författaren säger själv om serien:
Det är en kittel av action, mystik, erotik och massor av övernaturligt. Det är vad jag vill skriva om. Berättelsen utspelar sig i Irland från tidigt 1600-tal till 1649, och det krävs betydligt mer forskning än vad jag hade förväntat mig. Jag försöker att få de yttre gränserna för berättelsen rätt - hur det såg ut, hur husen var och hur människor hade det
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback